Isnin, 11 April 2011

story morry bella :)

(SAHABAT) , (KAWAN)  , (CINTA) 

sahabat , kawan , teman , atau cinta , tidak mempunyai maksud yang sama , 
SAHABAT bole dipannggil dengan SAHABAT SEJATI .  SAHABAT  bermaksud seseorang manusia yang boleh kita percaye , dan die lah peneman saat kite duka , tawa , dengan keberadaan SAHABAT  kita boleh kongsi saat duka , saat ketawa , saat kita menangis , SAHABAT juga adalah seorang SAHABAT  yang boleh kita percaya . SAHABAT juga boleh membuat kita merasa selese ketila bersama denga si dia , SAHABATlah yang selalu menemani kita , SAHABATlah yang menjadi teman untuk menasihati kite , SAHABATlah yang menjadi teman unuk tiap-tiap ari yang kita lalui . bak kata pepatah "KAWAN BIAR BERIBU TEMAN BIARLAH SATU" setiap manusia semestinya mempunyai seorang SAHABAT yang SEJATI kerana dengan SAHABAT SEJATI yang kita ada dialah yang akan menjadi peneman tiap2 ari kita .

kawan bermaksud seseorang yang belum tentu betol2 setiakawan , kebanyakkan kawan sentiase ada saat kita suka , tapi hilang saat kita duka , begitulah lumrah bagi seorang kawan , tetapi kita kadang-kadang tak sedar kwan juga boleh menjadi musuh kita secare diam-diam , tapi ingat yang kawan juga penting dalam kehidupan kita .

.cinta adalah satu perhubungan yang tidak bisa dimenyertikan kerana ia begitu rumit untuk difahami , cinta kadang2  adalah racun yang paling berbisa dalam hidup kita , bila bercinta kita kan lupe semuanya termasuk SAHABAT dan KAWAN  kerane terlalu cinta kan orang yang mereka sayang . tanpa mengetahui apa sebenar niat dia berkata dia mencintai kita . orang yang benar2 boleh dipanggik cinta adala orang yang berniat untuk membantu kita dalam pelbagai segi menunjuk kan kita ke jalan yang benar .